hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اردبیل| بهره‌مندی 75 درصد جمعیت روستایی اردبیل از آب شرب سالم و بهداشتی

اردبیل| بهره‌مندی 75 درصد جمعیت روستایی اردبیل از آب شرب سالم و بهداشتی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی اردبیل حجم تولیدی آب استان اردبیل را 80 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: شاهد هدر رفت حدود 25 درصدی این آب‌ها را در بخش شهرها هستیم.

 فرامرز بهنژاد با اشاره به بازدید از سد یامچی در گفتگو با خبرنگاران ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه صرفه‌جویی آب را یادآور شد و گفت: در ۲۶ شهر استان تحت پوشش خدمات آب شهری هستند که تعداد مشترکان بیش از ۳۲۹ هزار نفر است. او افزود: به نسبت شهرها ما هم در بخش انشعابات غیرمجاز و هم مصرف آب هدر رفتی را در روستاها شاهد هستیم به‌طوری‌که انتظار می‌رود روستائیان به‌جای استفاده از منابع آب در بخش فضای سبز، آبیاری مزارع و دام از آب شرب و بهداشتی به شکل صحیح و درست و بر اساس الگوهای تعریف‌شده استفاده کنند.

۶ تصفیه‌خانه در دست بهره‌برداری داریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی اردبیل یادآور شد: در دهه ۸۰ اردبیل تنها مرکز استان بود که تصفیه‌خانه آب و فاضلاب نداشت در این دو دهه تلاش کردیم تا هم در بخش تصفیه‌خانه آب و هم فاضلاب در همه شهرهای استان اردبیل به‌صورت جدی عمل کنیم. بهنژاد با ابراز امیدواری گفت: برنامه‌ریزی کردیم تا با اجرای سه تصفیه‌خانه و اجرای خط انتقال در آب‌رسانی طی سه سال شرایط قابل‌قبول و مطلوبی را در حوزه آب‌رسانی و حل مشکلات پیش رو شاهد باشیم و در بخش اجرای طرح‌های توسعه‌ای فاضلاب با تلاش مسئولان استانی و نمایندگان و ابلاغ ماده ۵۶ بتوانیم منابع خوبی را جذب استان کنیم. او همچنین تعداد مشترکان فاضلاب را در استان ۱۶۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: حجم فاضلاب جمع‌آوری‌شده این استان سالانه ۲۶ میلیون مترمکعب است که ما در حال حاضر ۶ تصفیه‌خانه در دست بهره‌برداری داریم که با مجهز شدن چهار باب آزمایشگاه با خط شبکه یک هزار و ۲۹۳ کیلومتری جمع‌آوری فاضلاب انجام می‌شود.

۷۵ درصد جمعیت روستایی اردبیل از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی اردبیل با بیان اینکه ۷۵ درصد جمعیت روستایی اردبیل از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند، بیان کرد: منابع آب روستایی ما شامل ۲۷۲ حلقه چاه، ۴۶۰ حلقه چشمه، ۲۶ حلقه قنات، ۱۲ مورد برداشت آب سطحی، ۴۹۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۷۷۸ باب مخازن زمینی است که حجم این مخازن ۱۰ هزار و ۳۸۴ مترمکعب است. بهنژاد طول شبکه اجراشده در مناطق روستایی را برای آب‌رسانی ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر اعلام و خاطرنشان کرد: ۵۶ درصد از جمعیت تحت پوشش روستایی ۲۴ ساعته، ۱۳ درصد بین ۱۸ تا ۲۳ ساعت، ۹ درصد ۱۲ تا ۱۸ ساعت، ۱۴ درصد ۶ تا ۱۲ ساعت و ۸ درصد نیز زیر ۶ ساعت روزانه آب دارند. او همچنین به فعالیت سه دستگاه بسته‌بندی آب در خلخال، نیر و بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: در مواقع ضروری و بحرانی می‌توانیم این دستگاه‌ها را به خودروهای شرکت آب و فاضلاب روستایی وصل کرده و به ساکنان مناطق مختلف ارائه خدمات کنیم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی اردبیل افزود: باوجود مشکلات فراوان و موجود در وضعیت فعلی کشور ازلحاظ اقتصادی سعی می‌کنیم تا حد مطلوب به برنامه‌های فاضلاب حاشیه‌های شهر نیز بپردازیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد